top of page

نیکولاس چمبرلین، اسقف گرانتام در میدلند شرقی انگلیس به طور رسمی اعلام همجنسگرایی کرده است

شبکهٔ فارسی زبان بی بی سی با انتشار گزارشی از همجنسگرایی یک اسقف کلیسای انگلیس خبر داده و با افتخار این موضوع را برای مخاطبین خود، امری کاملاً قابل احترام معرفی می‌کند

به گزارش بی بی سی پرشین؛

شبکهٔ فارسی زبان وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس در گزارشی که اخیراً بر روی وبسایت خود منتشر کرده است، بار دیگر ضمن اذعان به فساد گسترده در این کشور که حتی کلیسا و مجامع مذهبی را نیز به خود آلوده کرده است، در حالی از همجنسگرا بودن یک اسقف کلیسای انگلیس و ارتباط جنسی وی با یک مرد خبر می‌دهد که این موضوع را یک امر شخصی و کاملاً قابل احترام معرفی کرده است.

بی بی سی فارسی در گزارش خود با اعلام این خبر که «یک اسقف کلیسای انگلستان اعلام کرد همجنسگرا است»، این گونه نوشته است: «یک اسقف کلیسای انگلستان اعلام کرده که همجنسگرا است و با یک مرد رابطه دارد.

نیکولاس چمبرلین، اسقف گرانتام در میدلند شرقی گفته است تمام افرادی که در انتصاب او به اسقفی این شهر دخیل بودند، از همجنسگرا بودن او در آن زمان مطلع بودند.

او گفته است که به دستورالعمل‌های کلیسای اسقفی انگلستان پایبند بوده که در آن‌ها گفته شده روحانیون همجنسگرا باید از رابطه جنسی پرهیز کنند و حق ازدواج ندارند.

اسقف چمبرلین این مساله را در مصاحبه با روزنامه گاردین مطرح کرده است. گفته شده دلیل مصاحبه این بوده که یکی از هفته‌نامه‌های روز یکشنبه بریتانیا قرار بود همجنسگرا بودن این اسقف را بر ملأ کند.

کلیسای اسقفی انگلستان (انگلیکان) طی سال‌های اخیر به دلیل اختلاف نظر بر سر مساله تمایلات جنسی و فرایند ورود افراد همجنسگرا به جرگه روحانیون دچار اختلاف‌های شدیدی شده است.

کلیسای انگلستان نزدیک به ۸۵ میلیون پیرو در سراسر جهان دارد.

سخنگوی کلیسای انگلستان گفته است که "اسقف نیکولاس کسی را گمراه نکرده و از همان ابتدا صادق بوده است. این مساله محرمانه نیست و شخصی بوده است." »

این در حالی است که در بین پیروان مسیحیت نیز نگرش مثبت و نگاه تأیید کننده ای در خصوص همجنسگرایی وجود ندارد؛ هر چند بعضی از کلیساها و شاخه‌های این دین همجنسگرایی را رسماً طرد نکرده‌اند اما این به معنای تأیید آن نیز نبوده است و اکثر شاخه‌های رسمی مسیحیت این گونه رفتارها را گناه دانسته‌اند اما چون به طور کلی هیچ رفتار گناه آلودی را طرد نمی‌کنند با این موضوع نیز به طور جدی برخورد نمی‌کنند.

پاپ بندیک شانزدهم بر اساس آموزه‌های حقیقی مسیحیت همواره با این معضل اجتماعی – فرهنگی مخالف بوده و بارها به صورت علنی به انتقاد از همجنسگرایی پرداخته و آن را تهدیدی جدی برای بشریت می‌خواند.

در همین راستا، فدریکو لومباردی سخنگوی واتیکان نیز در سخنانی که از رادیو واتیکان در آن دورا پخش گردید به تلاش‌های صورت گرفته در جهت قانونی ساختن ازدواج همجنس در غرب واکنش نشان داده و این گونه اذعان داشته است که «به نظر کلیسا هر کودکی حق دارد که یک پدر و یک مادر داشته باشد. چگونه است که در این جوامع، چند همسری برای مردان و یا زنان جرم تلقی می‌شود اما ازدواج بین همجنسگرایان در حال قانونی شدن است؟ این نظر قطعی کلیسا است که جامعه محلی برای تشکیل خانواده بر پایه ازدواج یک زن و یک مرد بنا شده است.»

هرچند که بعد از وی، پاپ فرانسیس زمینه را برای ترویج فساد در کلیسا مهیا ساخته و نظراتی متفاوت با گذشتگان خود در خصوص همجنسگرایی داشته و اعمال نموده است که نتیجه‌اش بیان علنی و همراه با افتخار همجنسگرایی در بین کشیش‌ها و اسقف‌های کلیساها بوده است.

همجنسگرایی بر اساس نظرات اکثریت مطلق کارشناسان از تمامی ملیت‌ها و فرهنگ‌ها و مذاهب، با ذات انسانی در تضاد بوده و طبیعت زندگی انسان را با آسیب همراه می‌سازد

دست رسی سریع
آخرین پست ها
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page